Вже через 10 років всі дороги України мають бути облаштовані велодоріжками

Вже через 10 років всі дороги України мають бути облаштовані велодоріжками

З 1 вересня в Україні почали діяти оновлені державні будівельні норми (ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»), які, зокрема, передбачають обов’язкове проектування велосипедних доріжок і смуг під час нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту українських доріг.

Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.

«З вересня проектування велодоріжок та смуг на дорогах є обов’язковим. Тому якщо в середньому ремонт дорожнього покриття має проводитися кожні 5 – максимум 10 років, то вже через 10 років всі українські дороги будуть з велодоріжками. Це стане чудовою можливістю популяризувати цей вид транспорту в Україні, зменшить кількість заторів та створить безпечні та комфортні умови пересування для велосипедистів», — сказав він.

Парцхаладзе зазначив, що вже зараз в Україні починають реалізовуватися перші приклади якісних змін відповідно до нових ДБН. Велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту та автомобілям у багатьох країнах Європи та світу. Наприклад, у Нідерландах для більшої популяризації велосипедного руху та зменшення заторів навіть розглядають можливість грошової доплати працівникам, які добираються на роботу на велосипедах.

Згідно з новим ДБН «Вулиці і дороги населених пунктів», велосипедні доріжки та велосипедні смуги слід влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під’їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об’єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів.

— Велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці.

— За наявності забудови з одного боку вулиці слід влаштовувати велодоріжку двостороннього руху на забудованій стороні.

— За наявності велоруху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, у тому числі, з використанням зустрічної велосмуги.

У залежності від категорій вулиць і доріг визначаються відповідні форми організації велосипедного руху в населених пунктах:

1

Визначається мінімальна ширина велосипедних смуг та доріжок при новому будівництві або реконструкції:

2

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні документи, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.

Довідково:

Велосипедна смуга – смуга, призначена для руху велосипедистів в межах проїзної частини вулиці та/або дороги, яка виділена за допомогою дорожньої розмітки або конструктивно.

Велосипедна доріжка – доріжка з покриттям поза межами проїзної частини вулиці та/або дороги, розташована окремо чи суміжно з тротуаром або пішохідною доріжкою, що призначена для руху на велосипедах, інвалідних колясках, немоторизованих засобах пересування і позначена дорожнім знаком та горизонтальною розміткою.

2018_09_28_ДБН